DESPRE PARC DESPRE OLTENIA DE SUB MUNTE TRASEE CICLOTURISM TRASEE MOUNTAIN BIKE HARTA TRASEELOR INFORMATII UTILE CONTACT      

Trasee mountain bike

Pe lângă drumurile pretabile cicloturismului, în mare parte asfaltate, în zonă există numeroase drumuri forestiere și comunale pietruite, alături de drumuri de tractor și poteci mai largi folosite în special de ciobani, excelente pentru mountainbike.
În zona montană cele mai multe dintre acestea sunt pe văile râurilor, dar și câteva pe culmile sudice pe care urcă sau se apropie de creasta Munțiilor Căpățânii. Creasta acestora poate fi parcursă integral pe bicicletă fără prea mari dificultăți, mai grea fiind urcarea până acolo.
Vă propunem câteva trasee, majoritatea circuite cu pornire dintr-un sat de la poale și urcare în Munții Căpățânii, cu două ramuri pereche situate pe văi sau pe culmi sudice ale acestora.
Descarca/vizualizeaza harta traselor aici


Traseul 1 – Cerna


Cerna – Valea Cernei – Moara Dracilor – Stâna Zăvidanu – Pârâul Recea – Satul Cornet - Cerna




Traseul 2 – Izvoru Rece


Izvoru Rece - Muntele Capela – Dealul Singuru – Piscu Puțului – Muchia Cășăriei – Muntele Cășăriei – Vârful Funicelu (1948 m) – Muntele Cășăriei – Valea Găuriciu – Valea Marginea – Pârâul Recea – Izvoru Rece




Traseul 3 – Vaideeni


Vaideeni – Dealul Frăsinet – Vârful Frăsinetu (1138 m) – Șaua Jariște – Vârful Urșani – Stâna Marginea – Vârful lui Roman (1789 m) – Muntele Piatra Roșie – Muntele Dârjala – Stâna Balota – Pârâul Balota – Lacul Balota – Pârâul Cumpanita – Pârâul Luncavăț - Vaideeni



detalii traseu detalii traseu detalii traseu

Traseul 4 – Horezu


Horezu – Urșani – Pârâul Urșanilor – Vârful Urșani – Vârful lui Roman (1789 m) – Valea Râmeștilor – Ifrimești – Horezu




Traseul 5 – Romani


Horezu – Romanii de Jos – Romanii de Sus – Pârâului Bistricioara – Cabana Văleanu - Vârful Văleanu (1846 m) – Vărful Cocora (1895 m) – Muntele Piscu Lung – Muntele Piatra Roșie – Vârful lui Roman (1789 m) – Valea Pârâului Lunga – Romanii de Sus – Romanii de Jos – Horezu




Traseul 6 – Bistrița


Mănăstirea Bistrița – Cheile Bistriței – Între Râuri – Valea Gurgui – Cabana Văleanu – Vârful Văleanu (1846 m) – Curmătura Rodeanu – Plaiul Zănpaga – Valea Cuca – Valea Bistrița – Între Râuri – Mănăstirea Bistrița



detalii traseu detalii traseu detalii traseu

Traseul 7 – Pietreni


Satul Pietreni – Cheile Costești – Valea Prislop (Costești) – Canton Prislop – Valea lui Ignat – Plaiul Netedu – Muntele Netedu – Vârful Lespezi – Muntele Zănoaga – Vârful Govora (1957 m) – Şaua Zmeuret – retur până la Muntele Netedu – Curmătura lui Ignat – Valea Prislop – Canton Prislop – Cheile Costești – Satul Pietreni




Traseul 8 – Buila


Satul Pietreni – Valea Morii – Scărișara – Muntele Cacova (1525 m) – La Troiță – Poiana de Piatră – Piscul cu Brazi – Curmătura Comarnice – Cabana Cheia – Curmătura Stogșoare – Canton Codric – Valea Cheia – Schitul Pahomie – Valea Otăsăului – Satul Bărbătești – Satul Pietreni




Traseul 9 – Cheia


Satul Valea Cheii – Schitul Iezer – Valea Cheia – Cantonul Comarnice – Curmătura Stogșoare – Şaua Hădărău – Vârful Căprăreasa – Muntele Stâna Bătrână – Vârful Gera (1886 m) - retur



detalii traseu detalii traseu detalii traseu



Traseul 10 – Olănești


Băile Olănești – Valea Olăneşti – Cantonul Silvic Mânzu – Cheile Olăneşti – Vârful Folea – Vârful Cândoaia – Pârâul Câinelui - Băile Olănești





detalii traseu

Aceste trasee sunt doar o parte dintre cele ce pot fi parcurse în această zonă. Ne dorim să îndesim și extindem rețeaua cu alte noi trasee.
Poți contribui și tu la construirea și dezvoltarea acestei platforme furnizându-ne informații de pe traseele propuse de noi sau propunând altele care vor fi adaugate pe platforma online.
Ne poți trimite informații (propuneri, sugestii, descieri, fotografii, trackuri gps) la adresa: office@kogayon.ro



Clasificarea traseelor de mountain bike



Trasee ușoare
Culoar (m) Lățime minimă (m) suprafață rulare  Lungime (km) Panta (%) Raza minimă a curbelor Nivel de pregatire și abilități Experiență Flux
Lățime min Înălțime min Maximă  Pas susținut
Verde 3 3,7 1,5 0 – 8 10 5 4m De baza Nu necesită Deschis, fluent
Prezentare generală Destinate tuturor (familii, copii, vârstnici, persoane cu dizabilități, începători) care doresc parcurgerea unui traseu scurt, necesitând un nivel al abilităților și antrenament de bază. Sunt în mare parte pe drumuri forestiere și de țară, cu pantă ușoară (max. 10%), suprafață tare și relativ fără de obstacole. Sunt adesea utilizate și în alte scopuri și întâlnirile cu alți utilizatori (mașini, tractoare, camioane, căruțe, bicicliști, pietoni, animale) putând fi frecvente. Suprafața: în general compactată, netedă, fără obstacole



Trasee medii
Culoar (m) Lățime minimă (m) suprafață rulare  Lungime (km) Panta (%) Raza minimă a curbelor Nivel de pregatire și abilități Experiență Flux
Lățime min Înălțime min Maximă  Pas susținut
Albastru 1,5 3,7 0,7 < 40 15 10 3m Medii Recomandată Deschis, fluent, câteva porțiuni tehnice
Prezentare generală Destinate bicicliștilor și grupurilor care doresc parcurgerea unui traseu de lungime medie, necesitând un nivel al abilităților și antrenament de medii. Sunt combinații de drumuri forestiere și de țară cu poteci, cu pantă moderată și suprafață de rulare variabilă, pe care se pot întâli diferite obstacole. Sunt adesea utilizate și în alte scopuri întâlnirile cu alți utilizatori (mașini, tractoare, camioane, căruțe, bicicliști, pietoni, animale) putând fi frecvente. Suprafața: diversă, cu porțiuni cu pietre, nisip, argilă, pietriș, etc. Obstacole: pietre, bușteni, trepte, rădăcini, treceri de apă.



Trasee dificile
Culoar (m) Lățime minimă (m) suprafață rulare  Lungime (km) Panta (%) Raza minimă a curbelor Nivel de pregatire și abilități Experiență Flux
Lățime min Înălțime min Maximă  Pas susținut
Roșu 1,5 2,5 0,3 orice 20 10 2m Ridicate Obligatorie + abilități de orientare și pt. situații de urgență Deschis, fluent, multe porțiuni tehnice
Prezentare generală Destinate bicicliștilor și grupurilor care doresc parcurgerea unui traseu dificil, de anduranță, necesitând un nivel al abilităților și antrenament ridicate. Sunt combinații de drumuri forestiere și de țară cu poteci, cu pantă moderată-mare și suprafață de rulare variabilă, cu numeroase obstacole și ruperi de pantă. Sunt adesea utilizate și în alte scopuri întâlnirile cu alți utilizatori (mașini, tractoare, camioane, căruțe, bicicliști, pietoni, animale) putând fi frecvente. Suprafața: Foarte diversă, cu porțiuni cu pietre, nisip, argilă, pietriș, etc. Obstacole: pietre, bușteni, trepte, rădăcini, treceri de apă.



Trasee foarte dificile
Culoar (m) Lățime minimă (m) suprafață rulare  Lungime (km) Panta (%) Raza minimă a curbelor Nivel de pregatire și abilități Experiență Flux
Lățime min Înălțime min Maximă  Pas susținut
Negru 1 2,5 0,3 0 - 5 >50 15 2m Ridicate Obligatorie + folosirea suspensiilor Fluent, tehnic
Prezentare generală Sunt destinate practicanților de DH, competițiilor de DH, utilizatorilor de biciclete cu dublă suspensie, experiențelor extreme. Sunt amenajate pentru utilizare specifică. Există avertismente care să descurajeze pietonii și alți utilizatori de la folosirea acestor trasee. Suprafața: Foarte diversă, cu porțiuni cu pietre, nisip, argilă, pietriș, etc. Obstacole: pietre, bușteni, trepte, rădăcini, treceri de apă.


Mountain bikingul este o activitate cu riscuri ridicate!

Pt. clasificare am folosit ca sursa:

Trails South Australia

International Mountain Bicycling Association

Forestry Commission Scotland

Boulder Mountainbike Alliance

7 Stanes Mountain Bike Trails


 


www.kogayon.ro



www.buila.ro


www.trovanti.ro


www.oltenia-biking.ro


www.repf.ro
Pagina realizata de catre:
Asociatia Kogayon in parteneriat cu Administratia Parcului National Buila-Vanturarita, in cadul proiectului “Oltenia de sub Munte – zona ecoturistica”, finantat de Fundatia pentru Parteneriat si MOL Romania. Materialul exprima exclusiv opinia autorului, Fundatia pentru Parteneriat si MOL Romania neputand fi facuti in nici un fel raspunzatori de felul in care se folosesc informatiile cuprinse in acesta.
2014 Toate drepturile rezervate.