DESPRE PARC DESPRE OLTENIA DE SUB MUNTE TRASEE CICLOTURISM TRASEE MOUNTAIN BIKE HARTA TRASEELOR INFORMATII UTILE CONTACT      

Traseu 2 - Horezu – Olănești


Horezu – Romanii de Jos – Dealul Neagota – Bistrița – Mănăstirea Bistrița – Culmea Stogu – Satul Pietreni – Dealul Costești – Satul Bărbătești – Dealul Dobriceni – Satul Dobriceni – Dealul Delușelu – Satul Popești – Satul Neghinești – Pârâul Debrădet – Păușești-Măglași – Valea Olănești – Vlădești – Rm. Vâlcea – Ocnele Mari – Ocnița – Satul Teiușu – Gătejești – Govora Sat – Băile Govora – Pietrari – Bârzești – Negrulești – Costești – Bogdănești – Horezu

Lungime
Panta medie
Panta maxima
Altitudine traseu
Amplitudine (Alt. max. - Alt. min.)
Diferenta totala de nivel
Intrare traseu
Maxima
Minima
Pozitiva
Negativa
86,4 km
2,2%
10%
453 m
669 m
227 m
442 m
1802 m
2256 m

Descarca trackul gps al traseului aici:

Vizualizeaza/descarca harta traseelor aici:

Descriere:

Traseul este în mare parte asfaltat, având 5 porțiuni neasfaltate, a câte 3,1 km, 2.4 km, 2 km, 0,5 km și 4,3 km, totalizând 12,3 km neasfaltați, adică 14% din totalul de 86,4 km. Porțiunile neasfaltate sunt pietruite și în stare bună.
Nu există difcultăți în ceea ce privește orientarea și găsirea locurilor de popas și pentru realimentare, traseul trecând prin numeroase localități.
Traseul pornește din Horezu, punctul de plecare fiind Centrul de Informare Turistică, aflat în centrul orașului, lângă Liceul C-tin Brâncoveanu. Aici se pot obține mai multe informații despre zona turistică a Olteniei de sub Munte și despre Parcul Național Buila-Vânturarița. Tot aici se găsesc hărți ale traseelor de cicloturism și mountainbike și trekking din zonă.
Traseul are aproape 87 km dar se poate parcurge și parțial, pe mai multe bucle mai mici cu punct de plecare din Horezu sau din oricare altă localitate (Romani, Costești, Bărbătești, Stoenești, Păușești etc.), cu lungimi între 15 și 87 km, folosindu-se pt. dus și întors aceleași axe paralele și scurtând traseul folosind drumurile asfaltate de legătură:

  • Romani – dealul Ulmului – DN 67
  • Bistrița – Costești – DN 67
  • Pietreni – Costești – DN 67
  • Bărbătești – Bodești – Bărzești – DN 67
  • Deleni – Gruiu – Stoenești – DN 67

De la Centrul de Informare Turistică se pornește înspre Rm. Vâlcea (est) pentru ca după numai 100 m să se facă la stânga la prima intersecție. După alți 50 m se face dreapta spre est, se trece podul peste râul Urșani și după alți 500 m se ajunge la interesecția cu drumul spre satul Râmești. Aici se face stânga spre Râmești, pentru ca numai după 10 m să se cotească la dreapta și să se reia direcția spre est. Se urcă 500 m până în Dealul Ulmului (priveliște spre Parcul Națioanal Buila-Vânturarița, crestele Munților Căpățânii și mănăstirea Hurez), apoi se coboară 400 m până la intersecția cu drumul care merge la Romani. Se face stânga spre Romani și după o porțiune de 1 km de plat se ajunge la o nouă intersecție, de unde traseul nostru merge în drepta spre mănăstirea Hurez (înainte drumul continuă spre Romanii de Sus). După 300 m ajungem la o interesecție aflată lângă un izvor înaintea pensiunii de la poarta mănăstirii Hurez. Se poate vizita mănăstirea aflată imediat spre nord și celelalte obiective din jurul acesteia.
Traseul nostru continuă pe drumul secundar din dreapta (sud-est), în urcare prin sat. Urcarea are 1,7 km dintre care doar primii 0,9 asfaltați. În vârful pantei se termină și satul, după care urmează o scurtă coborâre de 300 m în pădure până în valea Neagoții, apoi continuă 1 km înspre est prin livezi și fânețe de la marginea pădurii (plat și urcare scurtă la final). Din vârful pantei coborâm scurt pe muchie înspre sud (200 m), apoi reluăm direcția est în coborâre 0,8 km până reîntâlnim asfaltul (după prima porțiune neasfaltată de 3,1 km) în drumul care merge la Bistrița.
Cotim în stânga spre Bistrița și după 2,4 km prin parcurgerea cărora urcăm și coborâm dealul din dreptul islazului Stogu ajungem la poarta mănăstirii Bistița. Aici putem vizita mănăstirea și obiectivele din jur, Peștera Liliecilor, Chieile Bistriței, Schitul Păpușa, castanii seculari. De la poarta mănăstirii continuă înspre nord, după 200 m trecem podul înspre est peste râul Bistrița și începem cea de-a doua porțiune neasfaltată, de 2,4 km, pe drumul care urcă la mănăstirea Arnota și cariera de calcar. Începem cu un urcuș solicitant de 1 km, până într-o culme de unde părăsim drumul spre carieră (se poate continua pwe drum 3 km în urcare până la mănăstirea Arnota). Ne ăncadrăm pe un drum în dreapta, care trece peste banda transportoare, apoi coborâm 1,4 km înspre sud-est prin livezi și fânețe până în satul Pietreni. Aici reîntâlnim asfaltul, pornim înspre nord (stânga) în urcare ușoară 1,5 km până la o interescție de la intrarea în Parcul Național Buila-Vânturarița marcată cu panouri informative, indicatoare turistice și rutiere (Bărbătești).
Mergem în dreapta (est) spre Bărbătești începând o urcare de 1,8 km (doar primii 0,6 km asfaltați), în culme avem o porțiune de 0,5 km de plat dar și o extraordinară proveliște spre Parcul Național Buila-Vânturarița. Coborârea începe cu o porțiune de doar 300 m neasfaltată și se continuă cu alți 2,1 km asfaltați, cu porțiuni cu pantă mai mare de 10% până în satul Bărbătești. Cea de-a treia porțiune neasfaltată cumulează 2 km, mai mult partea de urcare dinspre Pietreni. La intersecția cu drumul de pe valea Otăsăului cotim în dreapta spre sud, trecem după 200 m de o intersecție la care ținem dreapta și după 1 km în coborâre ușoară ajungem în centrul Bărbăteștilor. De aici mergem în stânga (est) în urcare accentuată (10%) de 0,6 km. Porțiunea din vârf (priveliște spre Parcul Național Buila-Vânturarița) și începutul coborârii reprezintă a 4-a porțiune neasfaltată, de numai 0,5 km. Coborârea până în Stoenești are în total 2,4 km. După școală se trece podul și se începe o nouă urcare de 1,3 km (pantă 10%). După o coborâre de 0,9 km și 100 m plat se ajunge la o intersecție (Stoenești - dreapta, Păușești - stânga). Mergem în stânga spre Păușești, intrăm în satul Deleni, urcăm 0,8 km în satul Piscul Mare și alți 1,4 km până în satul Neghinești (doar primii 0,6 km fiind asfaltați). Ultima și cea mai lungă porțiune neasfaltată a traseului (4,3 km) continuă în coborâre. La 150 m întâlnim intersecția cu drumul care merge la schitul Jgheaburi (3 km stânga înspre nord), după alți 1,9 km ajungem la intersecția cu drumul asfaltat spre satul Zmeuret (3 km dreapta înspre sud). Urmează o coborâre ușoară de 1,6 km după care reîntâlnim asfaltul, pe care ajungem după 2,4 km în Păușești-Măglași, la intersecția cu șoseaua Rm. Vâlcea – Băile Olănești.
De aici avem 6,7 km până în Rm. Vâlcea. Pentru a evita pe cât posibil aglomerația și traficul greu de pe drumurile principale, am găsit câteva variante ocolitoare pentru a evita la întoarcere din Rm. Vâlcea drumurile naționale și care ne oferă totodată posibilitatea vizitării unor locuri și obiective interesante.

Pt. a evita traversarea orașului Rm. Vâlcea prin centru există această varianta ca de la biserica aflată la 100 m după indicatoru de intrare în localitate să mergem în dreapta pe Strada Albinei, după 300 m trecem podul peste râul Olănești, după alți 200 m facem stânga și după 3,4 km ajungem în Calea lui Traian pe străzile Arinilor și Morilor. Facem apoi dreapta pe strada principală a Râmnicului, după 2,2 km facem iarăși dreapta spre Horezu - Tg. Jiu și continuăm 4,4 km până la interescția cu Ocnele Mari. De aici mergem în dreapta spre Ocnele Mari, trecem de intersecția cu drumul spre salină (dreapta, se poate vizita), de centrul localității, de bazinul de retenție al apelor sărate (dreapta) și după 4,5 km ajungem la intersecția din dreptul ștrandului salin din Ocnița, de unde mergem în stnga spre Bunești. Urmează o urcare de 2,1 km, o coborâre de 4 km întreruptă de o scurtă urcare dar și de un loc de belvedere spre Parcul Național Buila-Vânturarița și o porțiune de palt de 0,9 km până reîntâlnim drumul națioanl. De la intersecție ne întoarcem 1,6 km spre Rm. Vâlcea (stânga), până la intersecția cu drumul spre Băile Govora. De aici putem vizita și mănăstirea Govora, aflată la 3 km spre sud. Facem dreapta spre Băile Govora, până unde avem 3,8 km (intrarea în parc, după ce se traversează centrul stațiunii). De la intrarea în parc urcăm în stânga 1,9 km (urcare solicitantă, cu serpentine), până la intersecția cu drumul spre Păușești-Otăsău (stânga) pe care mergem. Urcăm încă 0,7 km până în vârful dealului, apoi coborâm accentuat 2,2 km până la u interesecție d eunde putem merge înspre sud spre Frâncești pentru a vizita mănăstirea Dintr-un Lemn (6 km). Mergem în drepta (nord) 1 km până reîntâlnim în Pietrari drumul național pe care vom merge în stânga 14,5 km până în Horezu: 3,5 plat km până în Bârzești (interesecție spre Bărbătești), alți 2 km plat până în Negrulești, urcare 2,2 km până în dealul Costeștilor, coborâre 0,5 km până la Rezervația Naturală Muzeul Trovanților Costești și încă 1 km până la intersecția cu drumul spre Costești, 1 km plat până la intersecția cu drumul spre Tomșani, 2,3 km urcare ușoară până în dealul Ulmului, coborâre ușoară 1,3 km printre atelierele și magazinele cu ceramică până la intersecția cu drumul spre Măldărești și încă 0,7 km până ajungem în punctul de plecare, la Centrul de Informare Turistică Horezu.

Galerie foto

javascript carousel

 


www.kogayon.ro



www.buila.ro


www.trovanti.ro


www.oltenia-biking.ro


www.repf.ro
Pagina realizata de catre:
Asociatia Kogayon in parteneriat cu Administratia Parcului National Buila-Vanturarita, in cadul proiectului “Oltenia de sub Munte – zona ecoturistica”, finantat de Fundatia pentru Parteneriat si MOL Romania. Materialul exprima exclusiv opinia autorului, Fundatia pentru Parteneriat si MOL Romania neputand fi facuti in nici un fel raspunzatori de felul in care se folosesc informatiile cuprinse in acesta.
2014 Toate drepturile rezervate.